Wednesday, August 19, 2009

Of Old Skeleton Keys


I have a thing for keys, the promise of an open door, the hope for a new freedom or an exotic discovery. Old skeleton keys made noble by rust, the substantial weight of the iron and their inorganic scent that makes the teeth tingle a little, I own a few of them. Some are very pretty, and some are highly historic , some of mysterious origin. I can't let them rust away in a drawer,I shall use them in silly and unexpected ways.

J'aime beaucoup les vieilles clefs : La promesse d'une porte ouverte, l'espoir d'une nouvelle liberte, ou d'une decouverte exotique. Vieilles clefs annoblies par la rouille, le poids de l'acier, la legere odeur metallique qui fait envoient des frissons dans nos dents, j'en ai quelques unes. il y en a qui sont tres jolies, d'autres sont historiques, et certaines d' une origine mysterieuse. Je ne peut pas les laisser rouiller dans un tirroir. Je veux essayer de les utiliser.



The above key holds a lot of memories for me. It is the key to the flight deck (aka the cockpit)from the time when I worked as a flight attendant . Sometimes the flight deck was the only place to catch a couple of minutes of (relative) silence. On a twelve hours overseas flight with three hundred restless passengers, it had an almost meditative quality.
TTFN.
Le cle ci-dessus est un souvenir de mes jours comme hotesse de l'air. c'est la cle du cockpit. des fois c'etait la seule place ou l'on pouvait se trouver deux minutes de relatif silence sur un vol d'outre-mer de 12 heures avec 300 passagers fatigues et irritables.

1 comment:

  1. mille merci cath pour les presents je posterais des photos dès que l'on m'aura prise avec mon petit haut et le collier
    bisou et encore merci

    ReplyDelete